بیاتومگ – فیلم Silence مارتین اسکورسی که در قرن ۱۷ میلادی و در مورد ایمان و اعتقاد و آزار و اذیت مذهبی اتفاق می افتد به تازگی نامزد جایزه ی اسکار بهترین فیلم برداری شده است و در حال حاضر نیز اکران آن ادامه دارد. فیلم نامه ی این کار توسط مارتین اسکورسی و جی کاکس از روی رمانی ژاپنی اثر شاساکو اندو اقتباس شده است. در این فیلم لیام نیسون نقش پدر فریرا را بازی می کند، در حقیقت او یک کشیش کاتولیک پرتغالی است که ترک کلیسا باعث اتفافات فیلم سکوت می شود. اندرو گارفیلد و آدام درایور نیز که کشیش هایی جوانی هستند در تلاش برای گسترش عقاید ممنوعه ی خود در ژاپن و پیدا کردن فریرا هستند.

اعتقاد و ایمان برای دهه ها موضوع فیلم های مارتین اسکورسی بوده است، آیا فیلم Silence کاملا موضوع مختص خود را دارد یا کار اخیر مارتین اسکورسی بخاطر حضور تو در فیلم تغییراتی داشته است؟

من لزوما چنین کاراکتری را در فیلم های دیگر او نمی بینم. قطعا شخصیت هایی در فیلم وجود دارند که بطور قطعی نمی توانند باعث موفقیت آن شوند. من فقط می دانم که فیلم Silence یک پروژه ی بسیار شخصی برای مسیر معنوی او در زندگی و اعتقاداتش است و به اعتقاد من این موضوع بسیار قدرتمندی می باشد. اما شک و تردیدهایی نیز در فیلم هست که باعث مطرح شدن سوال مهمی چون، آیا خدا وجود دارد؟ می شود. بدیهی است که ما به دنبال پاسخ به چنین سوالی هستیم. خواسته یا ناخواسته ما در فیلم در حال پاسخ دادن به سوالهایی مثل این مورد می باشیم. از زمانی که او (مارتین اسکورسی) رمان شاساکو اندو را در دهه ی ۸۰ مطالعه کرده به دنبال پیاده سازی آن در قالب یک فیلم بوده است. به نظر من این کار برای او یک فرصت بود تا روح و هنر خود را در فیلم قرار دهد.

Silence

مطمئنا شما قبلا در فیلم Gangs of New York با همدیگر کار کرده اید، اما صحبت ها اولیه تو و مارتین برای پذیرفتن این نقش چگونه پیش رفت؟

من حوالی سپتامبر یا اکتبر ۲۰۱۴ با او ملاقاتی داشتم. ما فقط در مورد کتاب شاساکو اندو صحبت کردیم. من تا آن زمان کتاب را نخوانده بودم. ما در مورد روش های کارمان نیز صحبت کردیم. او علاقه زیادی به کلیسا دارد. من هم در بازگشت به ایرلند به این مقوله علاقه مند شدم. من صحنه های تئاتر مانند کلیسای کاتولیک را دوست دارم. در آنجا جشن ها، مراسم ازدواج، لباس ها و شیشه ی زیبای رنگ آمیزی شده وجود دارد که صحنه های فوق العاده ای برای مشاهده رقم می زند.

آیا شما دو نفر برنامه ای برای کار با یکدیگر در آینده دارید؟

خیر، اگرچه من در سال ۲۰۰۰ چند هفته بخاطر فیلم Gangs of New York با او همکاری داشتم، اما ما زیاد به هم نزدیک نبودیم. بعد از یک دوره ی طولانی فیلم بردای برای پروژه ی Silence همچنان سر او شلوغ است. ضمن اینکه من هنوز نمی توانم بطور کامل ابراز کنم که مارتین اسکورسی را می شناسم. ما در حین فیلم برداری در مورد صحنه های مختلف صحبت کردیم، اما خارج از کار ما ارتباط زیادی با هم نداریم.

یکی از مسائل جذاب فیلم دوره ی تاریخی بود که در آن فیلم اتفاق می افتاد. آیا این موضوع برای تو هم جالب بود؟

بله، البته، من واقعا از این مسئله لذت بردم.

نظر تو در مورد دوره ی تاریخی وقوع فیلم چیست؟

مسائل تاریخی زیادی وجود داشت که شما می توانستید آنها را مطالعی کنید. کتاب های زیادی در مورد اتفاقات آن دوره ی تاریخی در ژاپن نوشته شده است. آن زمان دوره ی جالبی بوده است، اما برای کسانی که ژاپنی نبودند واقعا ترسناک است، چون آنها با رحم ترین روش ها با مسیحیان مقابله می کردند. ژاپنی ها از اینکه توسط مذهب اسپانیایی ها و پرتغالی ها احاطه شوند، ترس زیادی داشتند و در این نمونه با مسیحیان پرتغالی با بی رحمی تمام رفتار می کردند.

Silence
Silence

تو در چند فیلم مربوط به دوره های تاریخی متفاوت نقش داشته ای، آیا از تجربه ی مجدد این چالش ها لذت می بری؟

مطئنا اگر فرصت دوباره ای برای من فراهم شد در چنین کارهایی حضور خواهم داشت. من از اینکه در فیلمی حضور داشته باشم که مرتبط با کتاب های مختلف و دوره های مختلف تاریخی باشد، لذت می برم.

پدر فریرا یکی از نقش های جالب فیلم بود. نظر تو در مورد دیگر ستارگان فیلم چیست؟

مارتین اسکورسی و جی کاکس فیلم نامه ی عالی برای این کار نوشته بودند که این مستقیما حاصل زحمات سه دهه ی مارتین اسکورسی است، آنها با فیلم نامه ی خوبشان توانستند از آدام درایور و اندرو گارفیلد به درستی در فیلم استفاده کنند و ترکیب کاراکترهای پدر فریرا، فرانسیسکو گارپ و سباستیائو رودریگز در فیلم بسیار عالی بود.

به عنوان سوال آخر، تو امسال در فیلم A Monster Calls نیز حضور داشتی، نظرت در مورد آن فیلم چیست؟

من عاشق این فیلم هستم. A Monster Calls یک فیلم بسیار عالی است.

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که نظر می دهید!

اطلاع از
avatar
wpDiscuz